Remaja Cool '}

Sunday 8 January 2012

Bagaimanakah Gaya Tidur Anda?

Haa..kali ni meh kita tengok gaya kiter tdo plak. Kalau nak lihat personaliti kawan kita(sama gender), cuba la tengok cara dia tidur. Saintis percaya kedudukan di mana seseorang pergi untuk tidur memberikan petunjuk penting mengenai personaliti orang tersebut. Berikut adalah 6 gaya tidur seseorang, gaya yg manakah anda atau kawan anda punya?


Bayi
Orang-orang yang melenting dalam kedudukan janin digambarkan sebagai kuat diluar tetapi sensitif di dalam. Mereka mungkin malu apabila pertama kali bertemu seseorang tetapi lama-kelamaan mereka akan biasa. Mereka jenis yang sensitif tetapi tidak menunjukkannya diluar. mereka suka mememdamkan apa yang mereka rasa. Jenis tidur ini adalah kedudukan tidur yang paling biasa.

Tidur Mati
Dengan kedudukannya di sebelah anda dengan kedua-dua tangan di sisi anda. Orang yang mempunyai jenis tidur ini adalah orang yang simple dan mengambil ringan akan sesuatu perkara. mereka suka bersosial dan menjadi sebahagian daripada orang ramai. mereka juga mudah percayakan orang yang baru dikenali. Walau bagaimanapun, mereka mungkin mudah tertipu disebabkan sikap mereka yang mudah percayakan orang lain

Mengiring
Orang yang tidur di sebelah mereka dengan kedua-dua lengan di hadapan dikatakan mempunyai sifat yang terbuka, tetapi senang curiga dan bersikap sinis. Mereka lambat untuk menentukan fikiran mereka dalam membuat keputusan, tetapi apabila mereka telah mengambil keputusan, mereka tidak akan mengubahnya.

Tentera
Berbaring di atas belakang anda dengan kedua-dua lengan yang disematkan di sebelah badan. Orang yang tidur dalam kedudukan ini secara umumnya tenang dan terpelihara. Mereka tidak suka memperbesarkan sesuatu perkara. mereka meletakkan diri sendiri dalam golongan yang penting dan 'high-standard'. mereka jenis yang perasan dan memandang rendah orang lain.

Terjun bebas
Berbaring di hadapan anda dengan tangan anda di sekitar bantal, dan kepala anda bertukar kepada satu pihak. Orang  suka berkawan tetapi tidak sopan. mereka jenis yang mudah rimas dan mudah malu. mereka tidak suka kritikan, atau situasi yang ekstrem.


Tapak sulaiman
Berbaring di atas belakang anda dengan kedua-dua tangan di sekitar bantal. Orang yang mempunyai jenis tidur ini boleh dijadikan kawan yang baik kerana mereka sentiasa bersedia untuk mendengar orang lain, dan menghulurkan bantuan apabila diperlukan. Mereka tidak suka menjadi perhatiaan orang. 

1 comments:

azeo laxerz said...

saya tidur mengiring....haha~

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...