Remaja Cool '}

Saturday, 30 April 2011

ciri-ciri wanita yang perlu dijauhi





Haa…skg ni ambo nk cite sal wanita lak…ciri-ciri wanita yang laki x ske. Laki mmg  akn jauhkan dri klu jumpe wanita cam gitu…cam mne? Rleks lu…meh ambo citer

…spt yg sume tau, lelaki ni sering digambarkan sbg seorg yg ckup EGO, KERAS HATI dan PEMBULI. Wanita plak sering digmbarkan sbg seorg yg LEMAH LEMBUT dan PERLUKAN PERHATIAN dari lelaki. Tapi kan, kome sume kne tau yg x sume wanita ni mcm gitu..ada sikap wanita yang perlu lelaki jauhi…nape ek? Anda kan pham jgak nanti..

1. Perasan cantik
Wanita ni, slalu beranggapan bhw diorg senang untuk mencairkan hati lelaki dengan kecantikan yg mreka ad. Lebih menduka citakan lagi, ada yg sanggup menggunakan kecantikan mreka utk mengikis harta lelaki kaya…(x kaya pon die kikis). Biasanya golongan cantik ini percaya, wajah mereka boleh memberikan mreka ap saja yg mreka nak termasuklah cinta.

2. Pandai ambil kesempatan
Lelaki x suka wanita yg macam ni. Bagi wanita yg spt ini, setiap peluang yg ad prlu direbut dgn pantas tnpa ambil kira sama ada ia hak org lain atau x. kalau x, xkan ad kisah tunang dirampas, suami diambil wanita lain dan sebagainya..

3. Suka mengongkong
Tu dia..”Queen Control”....ini la gelaran yg mmg sinonim dengan wanita sedemikian. Mreka suka mengawal setiap pergerakan paangannya, dgn siapa suami kluar, balik jam brape dan macam-macam lagi lah. Suami yg dapat isteri mcam gni slalu dijadikan bahan jenaka kawan-kawan. Mana ad pernah kita dgar “king control”…wlaupon krajaan “king” yg punya, tpi “queen” yg control?

4. Mahu sempurna
Sikap wanita yg mahukan kesempurnaan juga mmg merimaskan lelaki. Bagi mereka, setiap perbuatan org lain adalah salah dan hanya mereka saja yg btol. Malah bagi mreka, tiada org lain yg sempurna slain mereka(sbb tu mreka suka mengata). Bayangkan kalau pasangan anda cam gni…x ptut, x ptut.

5. Selekeh
Jangan ingat laki je yg selekeh, wanita pon ada yg selekeh tau. Lelaki sangat tidak suka wanita yg x jga penampilan diri. Kenapa? Sbb lelaki suka tunjuk pasangan kat orang lain(bangga la nak dikatakan) tp klu wanita x jga penampilan, lelaki akan rasa malu. Wanita yg mcam gini suka sekadar “simple”. Bagi mereka, cukup hanya berkain batik sahaja bila di rumah @ memakai kain kafran seharian walau pon suami ad di rumah. Sebaiknya, biar x cantik tapi pandai jga penampilan diri. Jangan abaikan pandangan orang terhadap penampilan diri.

6. Suka mengharap
Ada sesetengah wanita yang x mampu buat kputusan sendri trlalu mengharapkan org lain berikan jawapan bagi diri mereka. biasanya wanita gini kalau ditinggalkan pasangan, hidup mereka merana sebab terlalu mengharap.

7. Terlalu cemburu
Ni yang x best ni…asyik2 cemburu buta. Wanita ini biasanya akan menyerang pasangan sebelum sempat memberi penjelasan. Cemburu gini biasanya akan menjadi perosak perhubungan. Malah ada lelaki yg sanggup memutuskan perhubungan kerana x sanggup berdepan dengan karenah wanita cemburu. Bila wanita cemburu, macam2 bleh jadi.

8. Tidak berhati-hati
Ni dia..wanita yg x berhati-hati dalam stiap perbuatan dan kata-kata. Wanita jenis ni mmg slalu sangat melukakan hati org lain. Hati anda pon dia lukai…

9. Perasan bagus
Bagus la sangat…wanita jenis ni mmg lelaki xkan dekati…wanita yg biasa pegang jawatan tertentu yg lebih tinggi dari lelaki biasanya tergolong dalam jenis ni. Wanita jenis ni x sdar diri n selalu memarahi org lain andai ternampak sesuatu yg dia x ske. Adui…jangan la perasan bagus sangat coz ad lagi yg jauh lebih bagus dri korang~


sori kalau ade sape2 yang terasa. hiii ~

kalau nak tahu ciri2 lelaki yg kurang digemari wanita, sila klik link tersebut.

bacalah ye...sila tggalkan komen:~

Wednesday, 27 April 2011

Bila orang x puas hati dengan kita`


ada-ada sahaja cara yg mereka slalu guna bila tidak berpuas hati dengan kita. Contohnya,

suka perbesarkan hal yg kecil:
-mereka lebih suka perbesarkan hal yg kecil dan sentiasa mencari ruang untuk menyalahkan kita. Perkara ini akan menyebabkan ramai yg mula berfikiran negative tentang kita. Mereka suka menyebut-nyebut kesalahan kecil kita dan mengeruhkan lagi keadaan.

Sentiasa mencari kesalahan kita

-mereka akan cuba mengorek kisah lama dan menggunakannya untuk menentang kita wlaupon ia tidak berkaitan dengan apa yg kita sedang/ akan lakukan.

Mempengaruhi orang lain
-mereka cuba mempengaruhi org lain agar setuju dgnnya dan terus mencri org utk menyokongnya. Mereka cuba menceritakan tentang keburukan kita dan masalah kita pada umum dan mendedahkan rahsia kita yg x sepatutnya terdedah dan hanya disimpan oleh kita sahaja. Kadang2 mereka mncri org ats untuk menyokong mreka dn meneruskan usaha untk menjtuhkan kita.

Sukar menerima pandangan baik org lain
-mereka sukar untuk menerima pandangan baik org dan senang menerima pndangan bruk org tntg kita. Mereka trlampau ego untuk berfikir secara rasional tentang apa yg lebih pntg. Prkara yg kita buat @ menyakiti diri kita, mana yg lbih penting?

Iri hati dengan kita
-hakikatnya, mereka iri hati dgn pncpaian kita dan bila kita melakukan sdikit salah yg langung x mempengaruhi ap yg kita buat, mereka mula memangkah kita dan memandang serong tntang kita

Tidak yakin dgn kita
-dalam hati mereka..”mampu ke ko buat?”…hakikatnya kita mampu lakukan tapi mereka tidak yakin dgn kita. Mereka menilai kita sebelum kita buat sesuatu perkara tersebut. mereka menilai perkara yg belum kita lakukan dan telah menghukum kita sebelum ap2 terjadi Telah nyata kat sini bahawa mereka cemburu dengan apa yg kita dapat. Perkara seperti ini biasa terjadi pada kawan kita sendiri lebih2 lagi seandainya mereka sebaya dengan kita.

Keras kepala
-kadang-kadang mereka juga buat salah namun disebabkan rasa tidak puas hati dengan kita, mereka hanya ingat kesalahan kita je. Mereka terlampau keras kepala untuk mengaku kesalahan kita dan terus-menerus memangkah kita. Kalau da sampai tahap macam ni, jangan la libatkan apa2 yg kita buat dengan mereka.

Tidak berbincang dengan org yg sepatutnya
-mereka juga suka buat keputusan sendri tnpa melibatkan org yg sepatutnya. Perkara ini selalunya mengundang kepada permasalahan yang baru. Contohnya, org yg spatutnya mereka brbincg x tahu apa yg dbncangkan dn tiba2 kputusan tlah dibuat. Prkara ini tidak patut dilakukan seandainya anda seorg pemimpin!!

Kesimpulannya…renung-renungkanlah sekiranya sikap ini ada dalam diri kita. perkara ini selalu trjdi dalam organisasi lebih2 lagi jika melibatkan kawan kita sendiri. Selalu juga terjadi dgn org yang sama umur dgn kita. Oleh itu,kita hendaklah berfikir secara rasional dan jangan terlalu ikutkan perasaan. Kita hendaklah percayai sahabat kita dan menyokong apa yang baik dari mereka dan sma2 menyelesaikan prmasalahan skiranya trdpat msalah. Mreka yg sy critakan di atas itu sepatutnya brfikir dgn lebih trbuka dan buknnya brfikiran sempit. Org yg berfikiran sempit sgt susah untuk membri kerjasama kepada kita. pendek kata, cuba selesaikan secara aman.

Firman Allah dalam surah al Hujurat ayat 12 yang bermaksud”Jauhilah kebanyakan dari pasangka kerana sesungguhnya sebahagian prasangka itu adalah berdosa dan janganlah kamu mencari-cari kesalahan orang”


Renung-renungkanlah….~

p/s: leave ur comment here... 

Tuesday, 26 April 2011

Beza Antara Lelaki Dan Perempuan~



ha...ni dia perbezaannya:

Lelaki suka cari
Perempuan suka habis kan

Lelaki suka tengok
Perempuan suka tayang

Lelaki suka terbeliak
Perempuan suka senyum

Lelaki suka duduk
Perempuan suka baring

Lelaki suka baca
Perempuan suka tulis

Lelaki suka dengar
Perempuan suka cakap

Lelaki suka dengkur
Perempuan suka mengingau

Lelaki suka cuci mata
Perempuan suka cuci tangan

Lelaki suka main bola
Perempuan suka main net ball

Lelaki suka tarik
Perempuan suka korek

Lelaki suka stim
Perempuan suka berkerut

Lelaki suka main guli
Perempuan suka main anting-anting

Lelaki suka makan
Perempuan suka masak

Lelaki suka berfikir
Perempuan suka berangan

Lelaki suka menunduk
Perempuan suka mendongak

Lelaki suka berpolitik
Perempuan suka mengumpat

Lelaki suka tersengih
Perempuan suka menyongeh

Lelaki suka pakai
Perempuan suka buang

Lelaki suka bawak
Perempuan suka naik

Lelaki suka menilai
Perempuan suka menghukum

Lelaki suka guna
Perempuan suka beli

Lelaki suka repair
Perempuan suka merosakkan

Lelaki suka marah
Perempuan suka nangis

Lelaki suka bersyarah
Perempuan suka berleter

Lelaki suka baca surat khabar
Perempuan suka baca majalah

Lelaki suka tulisan
Perempuan suka gambar

Lelaki suka lepak kedai kopi
Perempuan suka tgok tv

Lelaki suka buang duit
Perempuan suka buang anak

haaa...tu die...nk smbung lgi pon bleh~



Monday, 25 April 2011

mengejar pelangi #2


sesuai dibaca smbil dgar lgu dibawah~


Aku bertolak ke gunung awan. Bintang menemaniku. Perjalanan itu cukup jauh namun bagiku ia akan berbaloi sekiranya aku bertemu dengan pelangi. Terkadang, hati kecilku bertanya, kenapa bintang sanggup menolongku? Apa yang ada padaku sehingga bintang yang secantik itu sanggup menemaniku, memberi arah padaku dan menenangkan hatiku? Namun ku pendamkan saja pertanyaan itu kerna ku tahu aku perlu mencari pelangiku.

Aku menceritakan padanya kali pertama ku lihat pelangi, aku terpegun. Aku ceritakan detik aku bersama pelangi. Waktu ku kecil dulu, pelangi selalu menemaniku bermain. Kami berpegangan tangan dibuai hari yang seolah-olah cepat berlalu. Bila hampir senja, dia perlahan menghilangkan diri. Bila hari tidak lagi hujan, dia juga tidak lagi kelihatan seolah-olah panas mentari itu musuhnya.

Tatkala selepas hujan, dia selalu bersamaku, ketawa denganku dan riang bersamaku. Kehadirannya memberi sejuta warna padaku. Warnanya mewarnai hidupku. Namun hari yang lalu itu tinggal kenangan. Aku mula mencarinya setelah kehilangannya. Dia menghilangkan diri lagi dan tak lagi kelihatan, walaupun selepas hujan menitis. Sejak itu, aku mencarinya dan terus mencari. Terkadang, ku melihatnya di utara dan terus ku  kesana. Terkadang aku ternampaknya di selatan dan aku kesana. Baru-baru ini ku dengar dia kerap munculkan diri di Kota Cahaya dan aku menuju kesana. Aku membina rumahku di kaki gunung cahaya. Menunggunya muncul, terasa pedih. Terasa rindu dan kosong hatiku.

Bintang enak dengari ceritaku. Diam dan tekun mendengarku. Senyumannya buat aku tersenyum menyebabkan aku berhenti menceritakan tentang pelangi. Aku cuba beranikan diri bertanya bintang.

Aku: wahai bintang, berapa jauh lagi kita akan sampai ke gunung awan?
Bintang: masa masih panjang, pemuda.
Aku: wahai bintang, kenapa engkau sanggup menemaniku dan menolongku, sedang aku tidak pedulikan cahayamu?
Bintang: impianku adalah untuk mengembara tapi ku x tahu mulakan dari mana. Aku lihatmu dan aku tahu titik permulaan pengembaraanmu. Aku mahu jadi sebahagian dari pengembaraanmu.
Kami teruskan perjalanan. Gunung awan telah kelihatan. Sungguh indah gunung itu dikeklilingi awan. Kami teruskan lagi menuju ke puncak gunung awan.



To be continue….
Info oren: "Orange is the happiest color."…warna oren melambangkan tenaga, keseimbangan, keghairahan, kehangatan, semangat, fokus dan kegembiraan. Biasanya orang yg meminati wrna oren adalh org yg ceria dan sentiasa bersemangat


warna 1: permulaan

original story by: azeo laxerz
illustration by: azeo laxerz


p/s: please leave ur comment~

Saturday, 23 April 2011

Tanda-tanda lelaki ingin memutuskan hubungan~




DIA AKAN CAKAP “ KITA PUTUS SEKARANG”….the end. Hahaha…

Semalam sy ada post “tanda-tanda wanita ingin menjauhi lelakii ”…hari ini, disebabkan rmai yg brtanya apakah pula tanda lelaki ingin ptuskan hubungan. Jadi, sy bri stu lgi tips, tanda lelaki ingin putuskan hubungan....sesuai dibaca smbil dgar lagu di bawah~



Lelaki mungkin sukar melafazkan kata putus, tetapi bila si dia mula menjauhkan diri, itulah tandanya si dia mulai jauhkan diri dari anda. Hati-hati dengan perubahannya dan lihat di cermin kesilapan dalam sedar atau tidak yang anda lakukan sehingga mengguris perasaannya. Lelaki juga sensitive tetapi sukar untuk menunjukkannya…

berikut adalah tanda-tanda lelaki ingin putuskan hubngan:





Sering Ingkar Janji
Si dia mula tidak menepati janji untuk bertemu anda! Ada sahaj alas an saat-saat terakhir untuk tidak dapat bertemu anda.

Pelbagai Persoalan
Lelaki bukanlah golongan yang mudah untuk meluahkan segala-galanya. Ketika dia merasakan kehilangan cintanya, pelbagai soalan akan mula ditanya…”Adakah kamu rasa seperti ada yang x kena dengan hubungan kita?”..”mungkin aku bukan orang yang tepat untukmu…”

Rakan Lebih Penting
Si dia mula mencari teman-teman lamanya. Jika dahulu masa hanya dihabiskan bersama kamu, sekarang si dia mulai menghabiskan masa berhibur bersama rakan-rakan. Di hujung-hujung nanti bila anda mula merungut, barulah dia akan berkata anda mengongkong kehidupannya dan meminta putus.

Mula Memuji Wanita Lain
Biarpun dahulu si dia mengagumi kecantikan wanita lain, tetapi tidak pernah diungkap di hadapan kekasih hatinya. Tetapi tiba-tiba si dia mula memuji akan kecantikan dan kehebatan wanita lain. Itu bermakna dia ingin anda berasa cemburu dan tidak lagi menjaga hati dan perasaan anda.

MENGAPA DIA INGIN PUTUS??

Hei, kamu ni bosan lar….
Sebahagian lelaki ada beranggapan bahawa wanita yang manja adalah jenis yang cute dan comel. Tetapi kalau berlebihan apa jadinya? Membosankan! Jawapan itu mungkin tidak akan keluar dari mulutnya. Tapi jangan terkejut bila si dia mula memberikan pelbagai alas an, saat anda merengek ingin dihantar ke saloon, pusat beli-belah atau bertandang ke rumah teman. Lelaki mulai jemu dan tidak lagi dengan perangai manjanya…







anda mungkin juga berminat:



p/s: please leave ur comment here~

Tanda-tanda wanita mahu menjauhi~


Hai, hari ini saya ingin berkongsikan sedikit tips cinta. Tajuknnya seperti diatas.
Sesuai dibaca smbil mendengar muzik melancholic(di bawah)…

DALAM MENJALIN HUBUNGAN, ADA KALANYA KITA GAGAL MENEMUI TITIK KESERASIAN BERSAMA PASANGAN. MUNGKIN MASALAH YANG TIMBUL JUGA MEMBUATKAN KITA MAHU MEMUTUSKAN PERHUBUNGAN. BERIKUT ADALAH TANDA-TANDA WANITA MAHU MENJAUHI DIRI ANDA. KEPADA LELAKI, INI ADALAH TANDA-TANDA YANG PERLU ANDA FAHAMI.

Berpura-pura masih cinta
Dia memang sudah lama mahu memutuskan perhubungan namun kerana anda masih mencintainya, dia masih meneruskan. Tapi ada sahaja perkara-perkara yang dibuat yang menyakiti hati anda. Dia memanipulasi atau mempergunakan anda demi kepentingannya.

Keluar bersama lelaki lain
Anda sudah bersiap sedia untuk keluar bersama kawan-kawan, tiba-tiba dia menghubungi anda dan mengajak anda keluar bersama. Alasannya sangat biasa dan hanya mahu bertemu dengan anda. Namun ketika anda dating berjumpanya, dia sedang duduk minum bersama lelaki dan bertanya adakah lelaki tersebut menyayanginya. Saat anda melihat adegan tersebut, sudah tentu hati anda hancur..anda kecewa dengannya.




Tidak mahu mengaku menjali nkan hubungan
Teman-teman melihat anda keluar ke sana ke mari dengannya, selain anda sendiri mengatkan perasaan suka dan berkongsi segala rasa duka dengannya. Namun bila kawan-kawan bertanya adakah anda pasangannya, hanya anda sahaja yang menjawab ya sedangkan dia tidak menyatakannya langsung.

Mengkritik secara terbuka
Bila hati sudah tidak suka, akan timbul berbagai cara agar anda pergi jauh dari hidupnya. Namun mungkin disebabkan anda begitu mencintainya, anda masih mahu menunggunya sebagai kekasih.
Tetapi satu yang harus anda belajar, apabila dia sudah mula mengkritik anda secara terus terang baik di hadapan kawan-kawannya atau kawan-kawan anda, itu satu petanda bahawa dia tidak dapat menerima anda lagi. Apa yang harus anda lakukan ialah putuskan hubungan agar anda tidak dimalukan. Wanita boleh dicari tetapi maruah anda jangan diperkotak-katikkan di hadapan umum.

Tidak bersuara langsung
Jika dia masih berbicara itu tandanya dia masih mahu meneruskan hubungan dengan anda meskipun hatinya tidak suka. Namun, jika dia melakukan protes secara senyap , itu satu petanda dia memang tidak sukakan anda lagi. Itu adalah tanda terakhir yang perlu anda fahami. Bayangkan anda bercakap dengan orang bisu, sudah tentu susah berkomunikasi.

Terlalu emosi
Lelaki memang kurang menggemari wanita yang suka menangis dan terlalu emosi. Bagi mereka, menangis adalah satu bentuk kelemahan dan mereka tidak tahu cara memujuk. Wanita selalu menggunakan emosi ini terutama air mata sebagai benteng terakhir mereka sama ada untuk mempertahankan diri atau melepaskan diri.
Lelaki pula sangat pantang bila melihat wanita menangis. Jadi awas, kalau wanita sudah sampai mengeluarkan air mata meminta hubungan itu diputuskan, itu tandanya dia tidak mahukan anda lagi.
Dia berusaha mencari kenalan baru dalam diam. Dia mencari kenalan baru yang lebih serasi dengannya. Ia satu alas an untuk tidak lagi bertemu dengan anda. Kalau itu yang terjadi, anda perlulah undur diri kerana dia memang tidak perlukan anda lagi.

Tidak mengangkat telefon
Kalau kali ini anda memprotes dia tidak bersuara, kali ini dia menyembunyikan diridan tidak mengangkat sebarang panggilan dari anda. Dia lebih senang mendiamkan diri sedangkan anda berasa sangat risau.
Minta lelaki lain belanja

Bayangkan situasi ini, teman wanita anda meminta lelaki lain belanja dirinya minum sedangkan anda ada ketika itu. Dia memang sengja berbuat demikian bagi menyakiti hati anda.


p/s: tinggalkan komen anda..

Friday, 22 April 2011

20 Cara untuk jadikan roomate anda giler~

20 cara untuk jadikan roomate anda gila Bengang dengan roommate? Tak tahu apa nak buat? GEt ready for the payback time... 





1. Setiap hari Jumaat, pack segala barang anda dan bagitau kat roommate anda nak balik kampung. Selepas sejam, balik ke bilik & terangkan bhw takde org kat rumah. Unpack segala brg anda & pegi tidor.

2. Setiap kali roommate anda balik, jerit sekuat hati" horee...kau dah balik". Lepas tu menari dlm 5 minit. Lepas tu, tenung jam lama2 dan tanya dia "Sepatutnya kau dah blah dah skrg"

3. Buat2 terjaga pd tengah malam, jerit kuat2 " Tolong, kat mana aku berada ni?" dan lari keliling bilik tu. Kalau bilik kecil, cukuplah sekadar melompat 2-3 kali. Kemudian, sambung tidor. Esoknya, kalo dia tanya, pura2 tak tahu apa yg dia cakap.

4. Ambil marker, buat bulatan kecil kat lengan anda. Besarkan bulatan tu setiap hari sambil berkata "Dah merebak... dah merebak!"

5. Beli pepokok bonsai. Bercakap & tidor dengan pokok tu setiap hari. Selepas seminggu, bertengkar dgn pokok tu dan cakap "Aku tak boleh hidup sebilik dengan kau lagi" sambil keluar & menghempaskan pintu bilik dgn kuat...Buang pokok tu tapi biarkan pasu kat situ.

6. Beli pisau banyak-banyak. Tajamkan setiap malam sambil merenung roommate anda sambil berkata "Tak lama lagi...tak lama lagi..."

7. Duduk didepan papan chess dua-tiga jam tanpa buat apa2 atau cakap apa2. Lepas tu bangun secara tiba2 sambil berkata, "Siot betul, kalah lagi"

8. Setiap kali roommate balik, tutup lampu dan tidor. lepas dia keluar, bangun dan menjerit dgn kuat "Horee...!". bukak lampu semula.

9. Pakai topi kertas. Bila dia balik, cakap "Selamat Datang ke McDonald. Boleh saya ambil pesanan anda..." Lepas tu buat muka bodoh, sambil berkata "Eh, kau rupanya..."

10. Kata kat roommate "Ada pesanan penting untuk kau". Lepas tu buat2 pengsan. Lepas 2-3 jam, bangun dan cakap yagn anda dah lupa pesanan tu. Kemudian, cakap "Eh...aku dah ingat". Lepas tu pengsan balik.

11. Bila roommate anda balik, berpura2 tengah telefon. Caci maki dan menjerit dengan kuat kat telefon tu. Lepas tu letak telefon dan cakap kat roommate bhw yg telefon tadi adalah mak dia. Cakap mak dia akan telefon balik. 





12. Kalau roommate suka gosok gigi kat sinki, perhatikan sampai habis. Lepas dia habis, cakap dengan dia bhw anda kena ajar dia cara mengosok gigi dengan betul.

13. Edarkan risalah ke kawasan kedai/rumah kedai berdekatan rumah/kampus. Dalam risalah tu, nyatakan bahawa roommate anda hilang. Letak sekali gambar dia dlm risalah tu. Tawarkan hadiah kepada sesiapa yg menjumpai roommate anda.

14. Bila roommate anda tutup lampu pd sebelah malam, nyanyi lagu opera sekuat hati. Bila dia buka balik lampu, buat2 muka bodoh dan confused.
 




15. Duduk & renung roommate dlm 2-3 jam. Kalau boleh, bawa member2 sekali sambil makan kacang & popcorn. Buat macam tengah tengok wayang.

16. Masa roommate tiada, ambil deodoran dan sapukan pada seluruh dinding bilik. Bila dia balik, puji bahawa bilik berbau wangi. Lakukan selalu sampai deodoran tu habis.

17. Kalau roommate ada binatang peliharaan, spt kucing, offer utk beri makan kpd binatang tsbt. Cepat2 keluarkan botol gam atau minyak rambut sebelum dia beri persetujuan kpd kau.

18. Pegang & gosok-gosok rambut roommate anda sambil berkata "Rambut kau hitam, lurus dan berkilat la...Macam teknik rebonding...". Sekali-sekala buat masa dia tengah tidur.

19. Mase roommate tido, bungkus dia macam kafan mayat (siap ikat), pastu panggil member dlm 10 bace yasin ramai2.
bile rumet jage pakat2 buat x nmpk ape2.

20. Sebelum roommate balik dari kelas, bungkus diri sendiri macam kafan (siap ikat jugak) pastu baring senyap-senyap atas katil dia. Mesti dia terkujat sampai pengsan bila masuk bilik tengok2 ada mayat
.



Thursday, 21 April 2011

Lelaki Handsome vs Lelaki x Handsome~



Kalau lelaki hensem : banyak bercakap
Perempuan akan cakap : petah berbicara dan banyak idea
Kalau lelaki buruk : banyak bercakap
Perempuan akan cakap : memekak je..ingat orang suka ke!


Kalau lelaki hensem : dituduh buat jahat

Perempuan akan kata : itu semua karut!..ada orang sakit ati kat dia tuh!..
Kalau lelaki buruk : dituduh buat jahat
Perempuan akan cakap : memang sah dia yang buat!..muka pun macam pecah rumah!



Kalau lelaki handsome : menolong perempuan yg diganggu

Perempuan akan cakap : wah.. machonya.. macam hero filem!
Kalau lelaki buruk : menolong perempuan yang diganggu
Perempuan akan kata : entah-entah yang ganggu tadi tu.. kawan-kawan dia...



Kalau lelaki handsome : jalan dengan perempuan cantik

Perempuan akan kata : wah..padan sangat...
Kalau lelaki buruk : jalan dengan perempuan cantik
Perempuan akan kata : mesti kena bomoh perempuan tuh!



Kalau lelaki handsome : ditinggal kekasih

Perempuan akan kata : jangan sedih...(dalam hati-odoh betul perempuan tuh!)
Kalau lelaki buruk : ditinggal kekasih
Perempuan akan kata : jangan sedih...(dalam hati -
"padan muka! Ada ati nak bercinta)



Kalau lelaki handsome : menyayangi binatang

Perempuan akan cakap : perasaannya halus...penuh kasih sayang
Kalau lelaki buruk : menyayangi binatang
Perempuan akan cakap : sesama spesis memang harus menyayangi...



Kalau lelaki handsome : memandu BMW

Perempuan akan cakap : muda-muda dah berjaya.
Kalau lelaki buruk : memandu BMW
Perempuan akan cakap : kalau tak drebar, sahih kereta curik!



Kalau lelaki handsome : tak mau diambil gambarnya

Perempuan akan cakap : dia pasti bimbang kalau-kalau gambarnya dipergunakan
Kalau lelaki buruk : tak mau diambil gambarnya
Perempuan akan kata : dia tau, kalau cuci pun.. mesti tak jadi punya!



Kalau lelaki handsome : terpijak kaki perempuan

Perempuan akan cakap : eh.. tak pe..tak pe..saya yang patut minta maaf..
Kalau lelaki buruk : terpijak kaki perempuan
Perempuan akan kata : oi..buta ke?..celaka..haram jadah..sial..p#@%&*%!!!!...



Moral : jgn menilai seseorang melalui rupa parasnya sahaja. jangan bersangka buruk tanpa mengetahui perkara sebenar.~


please leave your comment~

Let Me Love You

                             Once upon a time, there was once a guy who was very much in love with this girl. This romantic guy folded 1,000 pieces of papercranes as a gift to his girl. Although, at that time he was just a small executive in his company, his future doesn't seemed too bright, they were very happy together. Until one day, his girl told him she was going to Paris and will never come back. She also told him that she cannot visualise any future for the both of them, so let's go their own ways there and then... heartbroken, the guy agreed.


                          When he regained his confidence, he worked hard day and night, slogging his body and mind just to make something out of himself. Finally with all these hardwork and with the help of friends, this guy had set up his own company...
"You never fail until you stop trying." he always told himself. "I must make it in life!"
One rainy day, while this guy was driving, he saw an elderly couple sharing an umbrella in the rain walking to some destination. Even with the umbrella, they were still drenched. It didn't take him long to realise those were his ex-girlfriend's parents. With a heart in getting back at them, he drove slowly beside the couple, wanting them to spot him in his luxury sedan. He wan
ted them to know that he wasn't the same anymore, he had his own company, car, condo, etc. He had made it in life!

                     Before the guy can realise, the couple was walking towards a cemetary,and he got out of his car and followed them...and he saw his ex-girlfriend, a photograph of her smiling sweetly as ever at him from her tombstone... and he saw his precious papercranes in a bottle placed beside her tomb. Her parents saw him. He walked over and asked them why this had happened. They explained, she did not leave for France at all. She was stricken ill with cancer. In her heart, she had believed that he will make it someday, but she did not want her illness to be his obstacle ... therefore she had chosen to leave him.


                 She had wanted her parents to put his papercranes beside her, because, if the day comes when fate brings him to her again he can take some of those back with him. The guy just wept ...the worst way to miss someone is to be sitting right beside them but knowing you can't have them and will never see them again.
The End."

story by: azeo laxerz


Wednesday, 20 April 2011

mengejar pelangi #1










Bila hati merasai sesuatu, kita akan memikirkannya…
Bila dekat terasa jauh. Hati mulai gelisah.

Aku mengejar dia dari jauh sedang dia dekat denganku. Aku memanggil namanya dalam diam…tak mahu didengarnya. Aku memalingkan mukaku darinya, tak mahu memandangnya sedang hati terlalu ingat padanya. Aku suka dia tapi siapalah aku padanya. Dia sang pelangi  yang tak mampu ku capai, tak mampu ku sentuh. Aku hanya mampu memlihatnya, alunan warna yang memberi erti padaku.

semua berkata, menyebut dan menghuraikan kecantikannya, cemerlang parasnya dan sentiasa menyerlah. Warnanya memberi inspirasi pada semua, sinarnya bagai menyentuh hati kecil semua. Aku hanya mampu memandang dan tak mampu mencapai. Duhai pelangi, aku ingin dekat denganmu.

Banyak yang terpegun dengannya. Banyak juga yang cuba dekatinya. Dia si mesra, senyuman pelangi menyejukkan jiwa. Aku ingin dekat dengannya dan aku cuba dekatinya. Namun, dia senang hilang. Tatkala titisan hujan yang lembut tak lagi dirasai, dia hilang perlahan. Dia pergi lagi dan aku tunggu lagi. Dia tidak mampu mengekalkan wujudnya sedang aku sentiasa ada menantinya.

aku terus menunggu sendirian. bila malam menjelma, aku melangkah pulang ke rumah menanti esok yang belum tentu ada. bintang memerhati aku. mungkin dia terasa betapa rindunya hatiku pada sang pelangi.

bintang: wahai pemuda, kenapa hatimu sedih?
aku: bintang, lama ku kenal pada sang pelangi. lama juga ku menantinya.
bintang: pemuda, hatimu gelisah. pergilah ke gunung awan mencari awan. tanyalah khabar sang pelangi.
aku: wahai bintang, sungguh baik dirimu, namun aku tak tahu di mana gunung awan.
bintang: pemuda, aku ada untuk menemanimu sepanjang masa. aku turun menemanimu

bintang turun menemaniku, aku terpegun melihatnya. bintang juga sangat cantik. namun hatiku tetap pada sang pelangi. pelangi yang tak pernah ada bila aku perlukannya. pelangi yang sentiasa membuat hatiku gelisah. aku perlu dapatkan pelangi itu. menghilangkan gelisah di hati dan mewarnai hidupku sekali lagi. bintang menemaniku, memberi cahaya dalam gelapku. walaupun cahayanya tidak secantik warna pelangi, namun ia cukup menenangkan hatiku.



to be continue...

info  merah: Kegembiraan, tenaga, ghairah, cinta, keinginan, kelajuan, kekuatan, kekuasaan, peentingkan diri, agresif, bahaya, panas baran, kekerasan, segala sesuatu yang mendalam dan penuh ghairah

warna 2: kenangan

p/s: please leave ur comment~





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...