Remaja Cool '}

Saturday 7 January 2012

Anda punyai Tabiat Semulajadi?


Apakah Tabiat Semulajadi Anda?
Di dunia ini, tiada orang pun yang sempurna dari segala aspek. Setiap orang pasti mempunyai keunikan dan keburukan. Apabila menyentuh soal keburukan, setiap orang pasti mempunyai sekurang-kurangnya satu tabiat yang x bagus. Jadi, apakah tabiat buruk semulajadi anda??
Berikut adalah sesuatu alatan harian anda. Apakah yang anda paling suka diantara barang-barang yang disenaraikan di bawah? Sila pilih satu daripadanya.~

RIBEN
KERONGSANG
KLIP RAMBUT
MINYAK WANGI
KOPI
TALI PINGGAN
BERUS GIGI
SARUNG KAKI
JARUM
CAWAN KECIL

Setelah memilih, jom kita lihat apa hasilnya dibawah:

RIBEN=Mulut Tempayan
Anda sangat dipercayai oleh kawan-kawan. Ramai kawan yang suka mengadu masalah dengan anda. Disebabkan ramai yang datang mengadu, ia membuat anda keliru yang mana satu yang boleh diceritakan dan yang mana satu adalah rahsia. Maka tanpa disedari anda telah membongkarkan rahsia orang lain.

KERONGSANG=Pentingkan Diri Sendiri
Adakah adalah sangat baik pada perkara yang tidak membawa faedah kepada anda. Tapi, sekiranya perkara tersebut memberi faedah kepada diri sendiri, maka tabiat buruk anda akan muncul. Walaupun semua orang mementingkan diri sendiri, tetapi keadaan anda lebih serius berbanding orang lain. Ingat! Anda mungkin dibenci kerana tabiat ini..chill~

KLIP RAMBUT
Anda selalu bercakap bohong secara tidak sedar. Sebenarnya anda bukannya berniat jahat, malah tidak berniat untuk melukakan sesiapa pun. Lama-kelamaan apabila kerap berbohong, orang akan hilang kepercayaan kepada anda. Cepat-cepatlah mengubah tabiat buruk ini.

MINYAK WANGI=Tamak
Sikap tamak amat simbolik dengan karakter anda. Kadang-kadang anda juga sering memperalatkan orang lain seperti menyuruh orang lain membayar makanan anda dan sebagainya. Selain itu, janganlah anda terlalu berkira dan bertindak seolah-olah segala perkara di dunia ini dinilai dengan duit. Sabar bro~

KOPI=Sombong
Mungkin anda tidak perasan, mungkin juga anda tidak nampak dari luaran anda. Sebenarnya anda adalah seorang yang sangat berkeyakinan. Boleh juga dikatakan bahawa anda adalah seorang yang sangat sombong. Anda juga akan memandang rendah kepada mereka yang tidak setanding dengan anda. Anda dinasihatkan supaya melapangkan isi hati anda dan bersahabatlah dengan orang lain denga perasaan gembira. Selain itu anda juga hendaklah merendah diri dan menerima pendapat orang lain.

TALI PINGGAN=Malas
Hanya mereka yang telah lama mengenali anda baru akan tahu tabiat buruk anda, iaitu malas. Anda lakukan kerja dengan tidak sepenuh perhatian dan sering menangguhkan kerja. Ini menyebabkan anda sering mengalami kegagalan.

BERUS GIGI=Cuai
Sebenarnya anda sendiri juga tidak perasan bahawa anda memiliki tabiat ini. Tapi orang sekeliling anda telah mendapat masalah disebabkan kecuaian anda. Sikap cuai anda sering membawa masalah kepada orang lain dan menyinggung perasaan orang lain. Anda sering tertinggal kunci, payung, terlupa tutup lampu dan sebagainya

SARUNG KAKI=Lewat
Tabiat buruk anda adalah sering terlewat. Apabila anda mempunyai temujanji dengan seseorang, anda sering terlewat 10 minit atau 15 minit. Walaupun masa lewat anda tidaklah lama sangat tetapi perasaan menunggu orang yang lewat sangat menyakitkan hati. Malah sering lewat juga meninggalkan tanggapan yang buruk tentang anda.

JARUM=Pengotor
Adakah bilik tidur anda berserabut dan kotor? Semua barang-barang anda diletakkan di merata tempat dan tidak teratur. Bilik anda yang berhabuk pun anda tidak pedulikan. Anda tidak suka membazir masa untuk mengemas persekitaran anda. Anda beranggapan bahawa tidak kemas dan tersusun bukan masalah besar. Tapi ingatlah, persekitaran yang bersih akan membuat anda lebih bersemangat!

CAWAN KECIL=Membazir
Kalau kewangan anda stabil, maka anda boleh berbelanja sesuka hati. Memang hobi anda adalah suka berbelanja atau membeli belah, padahal kewangan anda tidaklah sekukuh mana pun. Anda sering membeli barangan yang tidak sepatutnya dibeli. Anda juga suka kepada barangan yang berjenama mahal. Kadang kala, barangan yang berjenama dan mahal tidak sesuai dengan kita. jadi, rancanglah dulu sebelum berbelanja.

3 comments:

Izyan Balqis said...

macam tak adil je, semuanya negative....

azeo laxerz said...

hahaha...~

azeo laxerz said...

oh, btw...jgn percaya sgt la mende ni...ni kajian owg putih je...x semestinya btol utk rkyat maalaysia coz kiter punya bdaya n citarasa lain ngn dyorang~

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...