Remaja Cool '}

Tuesday, 11 September 2012

Macam mana nak lupakan

hari ni, satu lagi post yg abg ingin kongsikan pd adik2 semua tentang bagaimana untuk melupakan seseorang. cara dibawah ini mungkin agak efektif bagi sesetengah orang tp ia langsung x efektif untuk abg. walaubagaimanapun, satu perkongsian untuk dibaca. selamat membaca

cara melupakan seseorang

1. Bersedia untuk menghadapi cabaran
Adik2 perlu anggap bahawa semua ini adalah cabaran bagi adik2. perkara yg lepas akan sentiasa menghantui adik2 jika adik2 x bersedia untuk menghadapinya. cuba selesaikan masalah yg lepas jika ada.

2. Menerima hakikat bahawa kita x boleh ubah apa yg jadi
Apa yang kita buang untuk kembali pada masa lepas, untuk kembali semula mungkin sia2 saja. sekiranya adik2 dah tahu bahawa apa yang adik2 buat utk kembali pada keadaan asal itu hanya sia2, lebih baik adik2 give up dan terima saja hakikat. memang sangat susah untuk terima hakikat tp kita perlu sentiasa mencuba

3. Belajar untuk melepaskan perkara yg lepas
Perlahan demi perlahan, kita perlu mencuba menerima apa yg berlaku dan hidup pada masa sekarang, bukannya masa lepas ye.

4. Buang yg lepas dalam masa sekarang
kita perlulah melakukan sesuatu perkara tanpa dipengaruhi oleh apa yg berlaku pada masa lepas.

5. Cuba untuk bentuk masa depan
perlulah sentiasa fikirkan masa depan dan sentiasa maju ke depan

ha..itu saja. kongsi je tapi semua tu abg langsung x dpt buat. semuanya perlukan masa. haha..seolah-olah macam pen je. bila nak, kita guna..bila ada pen yg lebih bagus, kita buang yg lama. buang. apa-apa pun, cubalah yg terbaik untuk diri anda.

btw, adik2 bole dgr jugak lagu dibawah~

video

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...