Remaja Cool '}

Friday 3 August 2012

detik pelangi #4.2




wanita itu tidak mahukan lelaki ini lagi. wanita itu tidak perlukan lelaki ini lagi. lelaki ini sangat terkejut. jantungnya bagai mahu pecah dan lelaki ini seolah-olah terpijak bom dan hancur berkecai. wanita itu tidak mahukannya lagi. lelaki ini terus mengalir air mata tatkala mendengar ayat itu. malam itu, lelaki ini tidak dapat tidur. lelaki ini cube mghubungi wanita itu sekali lagi namun tiada jwapan. hari kedua, lelaki ini masih mencbe mghubungi wanita itu tapi juga masih belum dibalas.hari ketiga juga sama. lelaki ini menyangkakan bahawa wanita itu tidak mempunyai kredit untuk balas dan angkat panggilannya. hari keempat, lelaki ini telah pun topup dan kongsikan kreditnya. wanita itu masih belum membalas. petang itu, barulah wanita itu balas. lelaki ini seperti biasa bercakap dengan wanita itu, namun wanita itu berlainan. sekali lagi lelaki ini mahukan kepastian. wanita itu telahpun pasti bahawa die tidak mahukan lelaki ini lagi. sekali lagi, tamparan maha hebat menimpa lelaki ini. wanita itu tidak lagi menghubungi lelaki ini sejak dari itu.hati lelaki ini yg hancur,kali ni da jdi mkin hncur,seperti pasir dan trbang dibawa angin. Lelaki ini hilang hatinya dan mle kosong.

lelaki ini menunggu sepanjang hari. menunggu sms dari wanita itu. sedang wanita itu pula mula menghubungi Cher dan rapat dengannya. Cher sgt baik pada wanita itu. selalu ada bile diperlukan. dekat dengan wanita itu. Cher sgt menyayangi wanita itu. sedikit sebanyak wanita itu melupakan lelaki ini. sedangkan lelaki ini menunggu sms dr wanita itu.

sehari berlalu..dirasakan sgt kosong bg lelaki ini
seminggu berlalu...lelaki ini sentiasa menangis..
sebulan berlalu...

dah pun sebulan berlalu. lelaki ini masih tidak mampu untuk lena. lelaki ini selalu terbayangkan wanita itu. lelaki ini menangis hampir stiap mlm. telefonnya digenggam erat stiap masa. "mana tw kot2 f***h  msj ak" detik hati kecilnya. sebulan wanita itu tidak menghubunginya.  Dlm sebulan itu juga wanita itu selalu sms Cher, pagi,petang,malam setiap hari. Wanita itu bagai telah lupe perkara yg membuat lelaki ini dan wanita itu mule renggang,perkara yg mengubah lelaki ini menjadi kejam. Hati lelaki ini hancur bile mengetahui wanita yg die syg,kekasihnye sewaktu sebelum mereka ptus, slalu mengubungi Cher.setiap hari,pagi,petang dan malam. Lelaki ini mulai berubah sejak mengetahui perkara itu. Dirinya merasa tertipu dan die mule menjadi lelaki yang buta cemburu. Lelaki ini mula menjadi kejam.

wlaupun da msuk bulan ramadhan, selera lelaki ini masih tiada. lelaki ini masih menunggu wanita itu. lelaki ini tidak lagi mampu bertahan dgn kepedihan yg dialaminya. lelaki ini cukup sgsara tanpa wanita itu. lelaki ini cukup takut wanita itu menolaknya sekali lagi. namun, lelaki ini memberanikan dirinya. lelaki ini mula sms wanita itu. meminta maaf pada wanita itu. merayu dan terus merayu. lelaki ini telah bertekad, untuk menjaga wanita itu. lelaki ini akan terus menghubungi wanita itu, wlaupun tiada jwapan.

Time to Love-T.ara, lgu yg lelaki ini selalu dgr. Lgu yg diberikan oleh wanita itu pada lelaki ini waktu mereka bercinta. Gambar2 wanita itu, lelaki ini selalu buka dan tgok. Wallpaper di fon lelaki ini masih lagi sama iaitu gambar wanita itu. Malah nada deringnya juga sama. Lelaki ini menggengam erat fonnya. Ble malam, lelaki ini tidak mahu tidur. Cuba menahan rasa mengntuk disebabkan lelaki ini menunggu sms wanita itu.

Suatu malam, lelaki ini tertidur. Lelaki ini bermimpikan wanita itu. Apabila lelaki ini bgun dr mmpinya, lelaki ini telahpun sedar yg die teramat memerlukan wanita itu.

Sehari berlalu selepas lelaki ini cbe mghubugi wanita itu. namun masih belum ada jawapan. lelaki ini sentiasa berdoa agar lelaki ini lah jodoh wanita itu.  mengharapkan wanita itu memaafkan dirinya. lelaki ini akan terus mencuba tuk menghubunginya. lelaki ini seperti biasa tdk tidur, maka lelaki ini sms wanita itu lg stiap jm. lelaki ini menanti tnpa tidur. seperti yg slalu lelaki ini lakukan, meletakkan fon dkat dgn mtanya smbil berbaring. Menunggu kelip lampu led fonnya tanda ada sms.  Menanti dgn penuh sabar, wlaupun kdg2 air matanya yang menemani.

Akhirnya, wanita itu membalas smsnya.  Wanita itu mengatakan yang die xsanggip lagi jadi seperti dahulu. Wanita itu tidak mahukan lelaki ini lagi wlau apa pon yg lelaki ini katakan. lelaki ini tersentak. secara x sdar, air mtanya mengalir lagi. dia merasakan bahawa dia x mampu lagi utk selamatkan hubungan mereka. lelaki ini sangat sedih.  Wanita itu mengatakan bahawa lelaki ini kejam dengan kata-katanya. Namun wanita itu bagai telah lupa, bahawa dia lah yang menyebabkan hati lelaki ini berubah kejam. Wanita itu bagai telah llupe bahawa wanitaa itu selalu sms Cher dn sntiasa melayan karenah Cher wlaupun wanita itu sudah mempunyai lelaki ini.namun, lelaki ini akan terus mencuba. mencuba untuk menyelamatkan hubungan mereka.

Lelaki ini akur, bahawa lelaki ini lah yang bersalah, lelaki ini lah yang x berguna sbb sanggup memarahi wanita itu. Lelaki ini menyesal dan berjanji pada wanita itu bahawa lelaki ini tidak akan lagi mengucapkan kata-kata kejam.

Saban hari mereka berbalas sms. Pada masa yang sama juga wanita itu selalu sms Cher. “xpe, smua ni slah ak jgak”, detik hati kecil lelaki ini. Lelaki ini cuba memujuk kembali wanita itu. Namun ia agak mustahil bagi lelaki ini memandangkan Cher juga sedang cuba memenangi hati lelaki ini. Namun, lelaki ini tetap tidak berputus asa. Lelaki ini akan selalu ada utk wanita itu dan selalu menunggu wanita itu. Lelaki ini akan menunggu wanita itu dan mencube sedaya upaya untuk memenuhi janji2nya. Lelaki ini akan sentiasa menyayangi wanita itu sepenuhnya.
Xkre la betapa  hebatnye sakit yg lelaki ini alami,btpa hncurnye hati lelaki ini, namun lelaki ini masih tetap inginkan wanita itu, walaupun berkali-kali hati lelaki ini diketuk,ditikam hebat oleh wanita itu. Lelaki ini tetap terlali menyalahkn drinya sndri. Lelaki ini tahu bahawa wanita itu akan berkali-kali mengancurkan hati lelaki ini,namun lelaki ini tetap berusaha untuk memenangi hati wanita itu.  



1 comments:

EReeN_pOWeR! said...

he's crying juz like this now.. huhu..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...